onsdag 22 augusti 2012

Gröt, shopping och läxor

Tänk vad mycket mer tid en halvtimme extra är på morgonen. Det är ju lika bra att jag vänjer mig vid att gå upp samma tid alla dagar i veckan. Känns dumt att sova en halvtimme extra två dagar. I alla fall så här i början efter ett långt sommarlov med många sena mornar. ;-)

Så idag resulterade den där extra tiden i tvätt, disk och kokning av mannagrynsgröt. Jag har inte ätit det på år och dar... Det gick snabbare än jag trodde, jag brände inte kastrullen (som jag annars alltid gör med varm mjölk) och det var supergott! Och barnen blev lika glada dom.
Undrar har dom kommer reagera när jag nästa vecka serverar dom chokladmannagrynsgröten som snälla Ewa har köpt till mig!?!! :-)

Nu är barnen i skolorna och på dagis medan jag ska tillbringa dagen med att förbereda mig och barn för att vara borta i helgen...
Grabbarna ska åka båt med farmor och farfar så dom måste ju ha lite kläder med sig. Men innan jag packar ska jag iväg och shoppa en ny bh till mig. Måste ha en som sitter rätt, är i rätt färg och självklart gör mig till snyggast på hela stället! ;-)
Jag måste lyckas få tag på nya korta svarta tights med. Båda mina har gått sönder sista veckan. Jag får hoppas att Erika vet var jag ska leta. Bättre shoppingsällskap får man nog leta efter. ;-)

I kväll kommer tiden gå åt till att plugga. Hann en bra bit på väg med svenskaläxan igår så jag hoppas bli klar idag. Matten fick jag till. Tror jag. Måste be läraren dubbelkolla mina svar på fredag. ;-)

På bild - Oskar som busar vid matbordet. <3

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...