lördag 27 oktober 2012

Jackjakt, månsken och lussekatter...

Jag sitter i soffan, med en kopp te, och tittar på första avsnittet av Så mycket bättre. Tjejerna och Oskar sover, Sebastian sitter här bredvid mig och Tony är på rymmen.
Jag, och till viss del även barnen, har plockat ordning så det känns riktigt bra här hemma. Tända ljus lite överallt blev pricken över i. Livet känns riktigt bra just nu.
Och med tanke på att vi har haft ett mindre kaos hemma dom sista dagarna så känns det ännu bättre nu.

Igår kväll var killarna på kårfest med scouterna så jag passade på att ta med mig Emilia ner till Nynäshamn. Centrum var upplyst med olika lampor i olika färger. Dessutom sken månen med ett riktigt ljust starkt sken. Hela hamnen lystes upp. Vackert! Trist bara att det är upplyst så vackert så sällan...

Idag har jag, Emilia och Oskar varit och kikat lite i affärer. Jag hittade en jacka på intersport som jag blev lite kär. Så självklart fanns den inte i min storlek. Får se om jag har orken att leta reda på den i nån annan butik imorn. ;-)

I natt ska klockorna ställas om. Vintertiden ska ställas in. Tänk vad tiden går fort. Det är bara några få dagar kvar av oktober. Mer än halva terminen har gått. Jag längtar efter att få stryka upp julgardinerna och sätta upp all adventsbelysning. Mörkret ute gör att jag längtar ännu mer.

Jag känner ett litet sug efter att baka lussebullar med. Funderar på om jag ska passa på i veckan... ;-)

1 kommentar:

  1. Jag är så ledsen.. så arg..
    Fullmåne ikväll också.. Ska hålla mej inlåst så att jag inte gör något dumt.

    <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...